marți, octombrie 06, 2009

These days


M-a cam lovit indragosteala. Evident de o persoana cu care nu voi fi niciodata, ca altfel nu se putea. In rest nu-mi vine sa cred ca anul asta o sa termin facultatea si o sa-mi dau licenta probabil in filosofie.
Am ascultat toata ziua Grigore Lese in casti. Pare foarte ciudat sa asculti Grigore Lese in casti. Se bat cap in cap, dar asta e cand ai nevoie de accesibilitate. Zilele astea mi-e drag de oameni, de tot ce e bun in lumea asta. La pranz am stat cateva ore pe o banca si am citit printre strigatele de joaca ale copiilor. Apropo, recomandare de carte: Tadeusz Dolega-Mostowicz -Vraciul. Profesorul Wilczur. O carte absolut senzationala pe care eu de doua zile n-o mai pot lasa din mana. Nu vreau sa se termine asa repede, dar sunt mult prea curioasa ce o sa se intample mai departe. Am ajuns sa citesc si in timp ce merg pe strada, asa ca dovezile sunt clare ca m-a prins tare, tare.
Aseara inainte sa ma bag la somn, am reusit intr-un final sa termin de vazut ultimul film al lui Von Trier si anume, Antichrist. Prima parte a filmului nu mi s-a parut senzationala, insa a doua m-a cutremurat. Un film cam dur, o drama horror, careia daca ii intelegi esenta, ajungi sa-ti spui niste intrebari cu privire la propria viata si la limitele pe care le avem. Nu stiu daca motivul care declanseaza intreaga actiune e suficient de tare si important sau e doar un pretext. Von Trier ne-a obisnuit deja prin creatiile sale anterioare sa ne prezinte situatii inconfundabile, trairi fabuloase intr-o maniera naturalista. As pune la indoiala insa unele pasaje din film, sau mai bine zis cunostintele unuia din personajele principale, cu privire la diverse metode psihanalitice sau de hipnoza din psihologia moderna pe care le foloseste pe propria sotia. Nu asta conteaza de fapt in film. Conteaza forta, disperarea unei iubiri care poate duce la moarte. Sete de posesie, sex, obsesie si nebunie. Pe mine m-a cutremurat sincer. De la Von Trier mi-au mai placut foarte mult Dancer in the dark (2000), cu Bjork in rolul principal si Breaking the waves (1996). Enjoy...

Un comentariu:

  1. U have an interesting type of writing. Nu vrei sa ni te alaturi pe www.atitudinepublicatie.blogspot.com si sa iti pastrezi, evident, si contul personal? Astept un raspuns, daca il binevoiesti, evident, pe viorel_berbece2002@yahoo.com. Si intrebarile sunt binevenite. Scuze pentru deranj.

    RăspundețiȘtergere