marți, octombrie 13, 2009

Ingroparea valorilor


N-am nicio stare. Nu e nimic in mediu care sa-mi induca ceva. Vremea asta pustieste sufletul. M-am apucat sa citesc multa istorie a religiilor. E fascinant sa inveti despre culturi si religiologii. Eliade a fost si va ramane un geniu in domeniu. Incerc sa ma imbogatesc spiritual, descoperind adevarata esenta.
Ma ia sila cu fiecare zi care trece de tara asta in care traim. De fapt mi se pare ca in toata lumea e haos. S-au pierdut valorile si a ajuns puterea sa se confunde cu adevaratul succes. Cum sa ia Obama premiul Nobel pentru pace? Sau Herta Muller pentru literatura? America si-a demonstrat inca o data controlul si influenta in lume. Totul se cumpara. Obama in schimb e inocent si flatat in discursuri. Macar sa doneze milionul copiilor saraci si celor care n-au posibilitati pentru studii. Herta nu ma impresioneaza. Am citit fragmente din cartile ei, dar in niciun caz nu as alerga in librarii sa o caut pe rafturi. Ne cream niste false modele, in curand n-o sa mai avem valori reale promovate. Se pierde tot farmecul. Ne-am imbacsit de tot. Evoluam in involutie. Romania oricum sta prost la independenta culturala. Am fost intotdeauna niste retarzi. Mitul retardului. Toate marile curente culturale la noi au aparut cateva secole mai tarziu. Si atunci cu reprezentanti putini. Am importat tot. Criza a aparut pentru ca depindem financiar de fluxul european. Geniile noastre pleaca peste mari si tari, dar pretindem ca sunt romani cand sunt incoronati cu onoruri. Ne mandrim cu ei, chiar daca in mediul originar si-ar fi innecat si sufocat tot potentialul. Plec capul si spun ca mi-e cu adevarat rusine de tot ce se perinda la noi si nu numai. Jeg ordinar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu