vineri, iunie 05, 2009

Ce si cum mai mancam


Odata cu venirea verii, creste si oferta din piete. Fructe mai multe si legume, fie ele din import, fie din productie proprie. Oarecum se poate spune ca scapam mai usor de intrebarea: azi ce mancam?
Vedem pe la tv si prin ziare parerile medicilor, care se lupta sa ne aduca la cunostinta informatii despre nenorocirile pe care le bagam in noi cu buna stiinta. Alimente chimizate, bauturi acidulate, imbacsite de E-uri, ticsite de nitrati, pline de coloranti, mezeluri pline de glutamati, care ne predispun la multe boli. E uimitor cum alimentele iti pot ataca ADN-ul celular si pot duce la diviziuni celulare haotice si necontrolate, adica la cancer. E foarte important sa nu fim indiferenti si sa ne preocupam de o alimentatie cat mai corecta si sanatoasa.
Vara ne ofera multe alternative. E timpul sa facem cure cu fructe si legume, sa ne curatam organismul de toxine. Trebuie sa ajutam ficatul si rinichii sa elimine de tot mizeriile de pe teava stranse pe parcursul anotimpului rece. E intr-adevar complicat pana si acum, cand oferta e mare, sa optezi pentru produsele cu adevarat pure, dar eu cred ca la tarani mai putem gasi ceva produse bune. Cred ca si persoanele de etnie rroma au cirese nechimizate, intrucat le fura de dupa gardul vecinului. Nu incurajez cumparatul de la tigani, care fac totul ilegal, dar daca stiu ca aia au produse bune ce sa fac?
Am incercat pe pielea mea tot feluri de regimuri alimentare. Ba chiar, la inceputul acestui an, trei luni de zile am incercat sa tin un regim alimentar lacto-vegetarian. Greu nu mi-a fost, nici la inceput, si e adevarat ca ma simteam mult mai bine si mai energica decat inainte cand ingeram cantitati destul de mari de carne, chiar daca numai fiarta sau pe gratar de cele mai multe ori. Iar de porc oricum nu mancam decat o data pe an. Mancam multe legume, mancaruri gatite si ceva lactate si scapam. Dar parca niciodata nu eram satula. Si incepusem chiar sa ma ingras pentru ca mancam multa paine. Asa ca am renuntat. Am inteles ca regimul lacto-vegetarian te priveaza de unele B-uri esentiale pentru creier, care nu pot fi gasite decat in proteine animale si ca de fapt intri singur in carente asa. Cel mai bine e sa mananci variat, dar fara multe grasimi si carbohidrati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu