marți, septembrie 22, 2009

Dumnezeu exista

Amiaza. Soarele se retrage usor in cuibul sau. O livada de portocali. Am casti in urechi si ascult Zorba. Sunt impacata cu mine. Radiez si ma bucur de fiecare cm din jurul meu. E armonie. Imi scot putin tehnologia din urechi si ascult natura. Un murmur pe care il inteleg desi nu e in limba mea. Natura are un limbaj universal. Toate sunt la locul lor. Ma gandesc la Kazantzakis si la cat de frumos descria Grecia in cartile sale, si mai ales in Raport catre El Greco. Poate ca niciun grec nu a reusit sa puna mai bine in evidenta spiritul caracteristic helen. Imi vine sa strig "Teach me to dance, will you, Zorba?" Muzica si dans in natura. Toate sunt de partea mea. Dansez cu ochii inchisi si sunt acompaniata de vant in miscarile mele. Zambesc si ma umplu de viata prin dans. Se cutremura pamantul sub mine de atata fericire. E asa bine..Dumnezeu exista.
Bilant: 9 zile in Grecia, 3600 de km. Am mai fost in Grecia acum doi ani, insa fara sa vizitez mare lucru atunci. Imi place Grecia. E cald si bine. O atmosfera placuta, primitoare, care nu vine neaparat din atitudinea grecilor. Grecii sunt niste indivizi destul de indiferenti, nepasatori si total dezinteresati. Chiar si cu ei insisi. Daca ii intrebi ceva, nu te astepta sa primeste un raspuns clar. Te trimit mai departe sa intrebi. Le e lene sa-ti raspunda, desi ar putea sa te ajute. E o concluzie la care am ajuns impreuna cu persoane care au stat mai multi ani pe acolo. Grecia mi se pare o tara romanatica, dar in acelasi timp rece. Peisaje superbe cu livezi de maslini si portocali. Eucalipti falnici si sobri pe marginea drumului, care iti incanta mirosul la o simpla adiere a frunzelor. Munti inalti, vai pline de vegetatie mediteraneana. Marea te insoteste pe cea mai mare parte din drum in orice directie ai lua-o. Iti linisteste ochii cu intinderea ei nemarginita. Bogatie spirituala. Grecia te imbogateste spiritual si te umple de frumos. Istorie si legenda. Au fost destule peripetii. Revin..


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu