miercuri, iulie 01, 2009

Impresii de la mare


Aseara m-am intors de la mare. Mi-am permis sa-mi rup doua zile si sa trag o fuga la prietena mea, marea. Am plecat singura tocmai pentru ca simteam nevoia sa nu vorbesc cu nimeni, sa ies din timp pentru o scurta perioada de timp si sa-mi spal putin memoria ca sa fiu in stare la intoarcere sa revin cu brio la agitatia din Bucuresti si nu numai.
Doritorilor de mare le recomand calduros sa nu plece cu trenul, ci sa aleaga autocarul cu incredere din doua motive: primul ca autocarul ajunge mai repede decat trenul (face 3 ore si ceva spre deosebire de tren care uneori depaseste 4 jumatate) si al doilea ar fi ca e vorba de acceasi suma de bani pe care o dai.
Mi-a prins foarte bine sa ma plimb pe malul marii km intregi cu picioarele in apa , iar pe fundal sa aud izbiturile valurilor. Nu a fost nici foarte cald, iar temparatura apei te imbia sa te balacesti continuu.
Pe plaja era cam pustiu, cel putin in Mamaia unde am fost eu, ceea ce n-a facut decat sa ma bucure si mai mult. Era destul de curata plaja, nu exagerat, ca doar ce e mult strica intotdeauna.
Banuiesc ca cea mai mare mizerie se face in week-end cand sunt mult mai multi turisti decat in timpul saptamanii, iar televiziunile se duc repede sa filmeze gunoaiele care au ramas si care nu au fost inca stranse si sa mai puna nitel jar pe foc autoritatilor. Televiziunile fac anticampanie turismului pe litoralul nostru. Unele posturi de televiziune am vazut ca au contracte de publicitate cu agentii de turism si ne imbie sa mergem in Bulgaria sau la nu stiu ce alta mare. Mi se pare mai mult decat inadmisibil. Parca am ajuns sa dorim raul tarisoarei noastre. Cred ca fiecare poate gasi cazare dupa buget, in niste conditii cat de cat acceptabile si mai ales sa se tina seama de raportul calitate-pret. La terese, preturile erau exact ca si cele din Bucuresti, iar personalul mai amabil decat in capitala. Evident ca si aici exista o bisnita pe la colturi, cu diverse produse ca peste tot, asa ca nu mi se pare de mirare acest lucru. Eu personal nu m-as simti bine sa ma duc pana in Bulgaria ca sa stau la un hotel de 5 de stele ca taranca si sa fac economie de bani numai sa nu ma duc la mare la noi si sa stau poate la 3 stele de banii aia. Mi se pare un mare romanism asta. Suntem disperati dupa pomana. Ma duc sa stau ca taranul cu burta la piscina si sa-mi indes gura cu ananas nu stiu de care, iar acasa cand ma intorc regim de cartofi cu margarina congelata. Trebuie sa faci alegeri dupa posibilitati. Fiecare alege ce considera mai potrivit pentru el..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu